Lubimy wygodę

Tylko 15% konsumentów wie, jaki będzie ich obiad z wielogodzinnym wyprzedzeniem. Technologia poprawiła dostępność – znajdź, chwyć i zdobądź. Ta kultura na żądanie naturalnie zmieniła również nasze zachowania żywieniowe. Badania pokazują, że konsumenci poza domem mają mniej czasu na zakupy, ale z wyboru są znacznie bardziej rozpieszczani. Doprowadziło to do zastąpienia posiłków, co jest szybszym sposobem na zdobycie jedzenia.

Według RTD (gotowe do picia) i bary z pełnym posiłkiem „jedzenie najwyższej jakości” według Ivana Farneti, partnera zarządzającego w Five Seasons Ventures, funduszu Venture Capital, który inwestuje w produkty rozwiązujące globalne wyzwania przemysłu spożywczego. „To nowa szybko rozwijająca się kategoria. Zapotrzebowanie rośnie, a wygoda w butelce rezonuje również jako rozwiązanie problemu – dodaje Ivan.

Przykładem zamiennika posiłku jest Huel. Gotowy do spożycia posiłek w butelce, którego przygotowanie zajmuje minutę i wymaga jedynie dodania wody do mieszanki (ponad 40 milionów posiłków sprzedano w ciągu zaledwie 3 lat!). „Dostarcza wszystkie węglowodany, białko, tłuszcze, błonnik i wszystkie 26 niezbędnych mikroelementów, których potrzebuje Twój organizm” – twierdzi dyrektor wykonawczy marki Jamal Benmiloud.