Chodzenie dla zdrowia

Chodzenie dla Zdrowia

spacery zdjęcie

Jeśli myśl o podnoszeniu ciężarów lub bieganiu na bieżni uniemożliwia ćwiczenia, zachowaj prostotę codziennego spaceru.

Często pomijamy zalety tego prostego sposobu pozostawania aktywnym – mówi Corneel Vandelanotte, który kieruje Grupą Badania Aktywności Fizycznej na Uniwersytecie Central Queensland.

“Dowody wskazują, że aktywność fizyczna o niskiej intensywności, taka jak chodzenie, ma wiele korzyści zdrowotnych”, mówi Corneel, który wspiera kampanię “10.000 kroków”, aby zachęcić Australijczyków do codziennych ruchów.

“Istnieją badania, które pokazują, że liczba kroków, które podejmujesz, jest związana z długowiecznością, a chodzenie ma korzyści dla chorób sercowo-naczyniowych, cukrzycy i depresji. Możesz zacząć powoli, a następnie budować na dłuższe spacery lub szybsze tempo, jak się monter.

Corneel mówi, że ludzie zwykle robią kilka tysięcy kroków, wykonując codzienne czynności.

“Trudno jednak osiągnąć 10 000 kroków, jeśli nie wyjdziesz na spacer przez pół godziny” – mówi Corneel.

“Im więcej masz chodu, tym lepszy efekt. Im wyższa intensywność twojego spaceru, tym lepiej.

“Jeśli nie ćwiczysz regularnie, zacznij chodzić, ponieważ ludzie, którzy w ogóle nie ćwiczą, a następnie robią coś, mają największy wpływ na korzyści zdrowotne.”

Powiązane: Jak ćwiczenie sprawia, że ​​nasze mózgi i ciała są młode
Powiązane: Dlaczego częściej powinieneś zostawiać samochód w domu

Korzyści chodzenia

Dlaczego chodzenie jest ważne dla naszego zdrowia i dobrego samopoczucia?

Badania przeprowadzone przez Harvard School of Public Health wykazały, że chodzenie zmniejsza wpływ genów wpływających na przyrost masy ciała. Badanie wykazało, że dzienny spacer o godzinę może zmniejszyć wpływ tych genów o około 50 procent.
Badanie przeprowadzone na Appalachian State University w USA wykazało, że umiarkowany do energicznego marsz przez 30 do 45 minut dziennie wzmacnia nasz układ odpornościowy. Regularni piechurzy mieli około 43 procent mniej dni wolnych od choroby i mieli mniej przeziębień.
Regularne chodzenie ma również pewną nadzieję na artretyzm. Badanie wykazało, że osoby w wieku powyżej 60 lat, które chodzili regularnie, odczuwały mniej bolesnych objawów.
Dzieci również korzystają, gdy idą. Statystyki rządowe pokazują, że 4 na 5 dzieci nie wykonuje zalecanej godzinnej aktywności fizycznej każdego dnia. Chodzenie pomaga dzieciom rozwijać zdrowe kości, mięśnie, serce, płuca i pomaga im utrzymać prawidłową masę ciała i postawę. Aktywność fizyczna jest również ważna dla rozwoju mózgu.

spacery w lesie

Najważniejsze wskazówki dotyczące chodzenia

Załóż krokomierz, aby codziennie śledzić swoje kroki i zachęć Cię do pójścia o krok dalej, aby osiągnąć cel 10 000 kroków.
Nie musisz robić 30 lub 40 minut marszu w jednym uderzeniu. Możesz wykonywać krótkie serie 10 minut w ciągu dnia – w porze lunchu, podczas przerwy na kawę lub po kolacji. Przeczytaj więcej o tym, dlaczego mini-treningi mogą zdziałać cuda.
Staraj się chodzić każdego dnia. “Korzyści zdrowotne ustępują, gdy przestajesz chodzić. To wyzwanie, które nigdy się nie kończy “, mówi Corneel.
Jeśli nie ćwiczyłeś przez lata, zacznij powoli. Robienie czegoś jest lepsze niż robienie niczego.
Stwórz szybki marsz, gdy będziesz gotowy. Szybki marsz oznacza, że ​​będziesz dusić i zaciągać się, ale nadal możesz prowadzić rozmowę.
Pozostań zmotywowany chodzeniem z przyjacielem lub dołączeniem do grupy spacerowej lub wyzwaniem takim jak 10 000 kroków.